שאלות ותשובות בהשכרת רכב בחו"ל
בכדי להפוך את הליך ההשכרה שלכם לקל ונוח ככל האפשר, ריכזנו במקום אחד את השאלות הנפוצות והתשובות אליהן.
במידה ולא תימצא כאן התשובה לשאלתכם, פנו אלינו בכל אחד מהערוצים הזמינים בעמוד יצירת קשר, ונעזור לכם בכל דרך בה ניתן.
במעמד לקיחת הרכב יהיה עליכם, וכן על כל נהג נוסף אשר יהיה מעוניין להירשם ככזה בהסכם שכירות הרכב, להציג את כל התעודות והמסמכים הבאים, כשהם בתוקף:
- שובר השכירות.
- רישיון נהיגה ישראלי קבוע על שם הנהג (מפלסטיק עם תמונה).
- רישיון נהיגה בינלאומי על שם הנהג (שימו לב, גם במדינות המתירות נהיגה ברישיון ישראלי ממוחשב עשוי ספק הרכב לדרוש, לפי שיקול דעתו, כי יוצג לו רישיון נהיגה בינלאומי ולכן אנו ממליצים להצטייד בכל מקרה ברישיון נהיגה שכזה).
- דרכון ישראלי על שם הנהג.
- כרטיס אשראי בינלאומי פיזי, על שם הנהג. יש לשים לב לידיעת קוד ה- PIN / הקוד הסודי של כרטיס האשראי.
בנוסף, בטרם יציאתכם מהארץ אנו ממליצים כי תתעדכנו בחוקי התנועה החלים ביעד הנסיעה.
◾ איסוף הרכב:
במעמד לקיחת הרכב, אנו ממליצים כי תקראו היטב את תנאי הסכם שכירות הרכב, לפני חתימתכם עליו.
בכל מקרה שבו תגלו, לפני חתימת הסכם שכירות הרכב, אי התאמה בין תמצית תנאי עסקת שכירות הרכב המפורטים בשובר לבין האמור בהסכם שכירות הרכב, אנא הודיעו לנו על כך.
מומלץ לשמור את העתק חוזה השכירות מול חברת ההשכרה לבירורים עתידיים במידה וידרשו.
אם יש לכם זמן לכך, אנו ממליצים גם לצלם את מצב הרכב בעת קבלתו ו/או החזרתו, כולל מצב מד הדלק.
בעת איסוף הרכב כדאי לבדוק כי קיימים כל המסמכים הנדרשים ברכב השכור לרבות רישיון הרכב, ביטוח רכב, פרטי טלפון החירום, וכמו כן משולש אזהרה, ערכת חירום למילוי תקר עד להגעה למוסך וכל מסמך נוסף שחברת ההשכרה מספקת לכם עם החתימה.
וודאו גם, כי במידה ויש שריטות או נזקים כלשהם ברכב הם מסומנים ורשומים על גבי הסכם השכירות החתום על ידכם כדי שלא תיחשבו אחראים עליהם עם החזרתו.
◾ החזרת הרכב:
בעת החזרת הרכב אנו ממליצים לוודא כי הרכב מוחזר על ידכם עם מיכל דלק מלא, וכי הינו במצב בו נלקח (לרבות תקינותו, ניקיונו וכד').
במידה והרכב לא יוחזר באותו המצב בו התקבל, יתכן ותחויבו בקנסות ובדמי טיפול על ידי חברת ההשכרה.
ניתן לשמור את חשבונית התדלוק האחרונה שבוצעה בסמוך להחזרת הרכב למקרה של בירורים עתידיים.
כאמור, אם יש לכם זמן לכך, אנו ממליצים גם לצלם את מצב הרכב בעת קבלתו ו/או החזרתו, כולל מצב מד הדלק, במיוחד אם אתם מחזירים את הרכב מחוץ לשעות פעילות החנה.
הרכב ישמר עבורכם עד שעה מזמן הלקיחה הקבוע על גבי השובר או עד לשעת סגירת התחנה - המוקדם מבין השניים.
במידה ונודע לכם על עיכוב צפוי בשעת ההגעה אנא, עדכנו במיידית את תחנת האיסוף של חברת ההשכרה (פרטי ההתקשרות מצויים על גבי השובר).
במידה ולא תעדכנו הרכב לא ישמר עבורכם ואף תחוייבו על ידי חברת ההשכרה בדמי אי הגעה.
ניתן גם לעדכן את משרדנו במהלך שעות הפעילות - בטלפון 03-7951010 או בכל אחד מהערוצים הדיגיטליים.
התנהלות בכבישי אגרה ביעדים השונים אינה אחידה.
בכניסה למדינות מסויימות למשל, כגון אוסטריה, שוויץ, סלובניה והונגריה, יש להצטייד במעברי הגבול במדבקה מיוחדת הנקראת vignette על מנת לנסוע בכבישים המהירים (אוטוסטרדות). כמו כן עליכם להצטייד במדבקה גם במקרה בו אתם רק עוברים דרך המדינות הללו.
שימו לב שללא מדבקה מתאימה תהיו חשופים לקנסות גבוהים.
במדינות אחרות כגון: ארה"ב, איטליה, צרפת, נורבגיה ועוד ניתן לשלם בדלפקי התשלום בכניסה או ביציאה מכבישים מהירים, או לרכוש מכשיר ייעודי לכך אותו תמקמו ברכב והוא יסייע בתשלום של דמי האגרה מבלי שתצטרכו לדאוג לכסף קטן או עמידה בתורים מיותרים.
יש לבדוק את שיטת התשלום הנהוגה בכבישים המהירים טרם לקיחת הרכב, ולציין מראש בפנינו ובפני חברת ההשכרה באם מתוכננת יציאה עם הרכב השכור למדינות אחרות.
גם במקרה של הקדמת מועד החזרת הרכב, אין החזר כספי בגין הימים בהם השכרת הרכב לא נוצלה.
במקרה של תקלה ברכב השכור:
צרו קשר עם חברת ההשכרה או ספק שירות הדרכים שלה.
מספר הטלפון מופיע לרוב על חוזה השכירות, על מפתח הרכב השכור או בספר הרכב.
שימו לב, שמספר הטלפון שמעמידות חברות ההשכרה הוא מספר חינם. לכן, אם תשתמשו בטלפון הסלולרי וייגרמו לכם הוצאות, לא בטוח שהן יוחזרו על ידי חברת ההשכרה.
חברת ההשכרה תסייע לכם ככל שתוכל על ידי משלוח טכנאי או גרר תוך זמן סביר. אם לא ניתן יהיה לתקן את התקלה במקום יגררו את הרכב למוסך וינחו אתכם איך להמשיך.
במקרה שהתרחשה תאונה עם הרכב השכור:
דווחו מיידית הן למשטרה המקומית והן לחברת ההשכרה ופעלו לפי הוראותיהם. כמו בישראל, תידרשו למלא דו"ח תאונה הכולל את פרטי צד ג' אם היה.
אם שדרגתם איתנו את תוכנית ההשכרה לתוכנית "אופרן פלוס" תוכלו לשלוח טופס בקשה להחזר על ההוצאות בחו"ל במידה וחברת ההשכרה גבתה מכם את התשלום בכרטיס האשראי, ובכפוף לתנאי התוכנית המלאים "אופרן פלוס" המפורטים בסעיף ו' לתנאי שובר השכירות, תקבלו החזר מאופרן.
שימו לב שברוב המקרים דמי פיקדון אינם מחויבים בפועל אלא מדובר בסגירת מסגרת אשראי בלבד.
הפיקדון משתחרר אוטומטית עד כשבוע ימים מתום מועד השכירות וניתן לראות את השחרור בחשבון תוך 14 ימי עסקים.
לתשומת ליבכם, במיוחד באירופה אולם גם ביעדים נוספים אחרים בעולם, פזורות מצלמות אכיפה רבות, ובמקרים בהם עברתם עבירת תנועה ו/או נכנסתם לאזור מוגבל לנסיעה, יצולם הרכב השכור.
במקרה בו תועדתם בעבירת תנועה, הרשות המקומית תבקש מחברת ההשכרה את שמכם וכתובתכם על מנת לשלוח דו"ח תנועה עם פירוט אפשרויות התשלום.
על מנת להקל ככל האפשר את תהליך תשלום הדו"חות, ניתן להשתמש בשירות Payticket באמצעות הלינק של אופרן ולעשות טוב על הדרך!
על כל תשלום דרך הלינק מטה תועבר תרומה בסך 10 ₪ לעמותת "אור ירוק" - העמותה למאבק בתאונות הדרכים בישראל.
זהו הלינק למילוי הטופס המקוון באתר Payticket בשיתוף הפעולה עם אופרן: http://bit.ly/3WA1sKf
במידה וקיבלתם תשלום ממדינה שאינה באירופה, ניתן לשלם את הדו"ח ע"פ הפרטים המופיעים על גבי הדו"ח, לרוב בהעברה בנקאית - אך לעתים תינתן גם האפשרות לתשלום באתר באמצעות כרטיס האשראי.
לידיעתכם ישנן שתי דרכים לקבלת דו"ח תנועה בחו"ל:
- דו"ח המתקבל במקום - אם קיבלתם את הדו"ח כבר בעת הטיול ויש עליו מספר חשבון להעברה (IBAN), תוכלו לשלם אותו דרכנו, עוד לפני קבלת הודעה מחברת ההשכרה.
לא תמיד יופיעו פרטי החשבון על הדו"ח. במקרה כזה יש להמתין לקבלת הדו"ח הרשמי מהרשות.
- דו"ח המגיע דרך חברת ההשכרה. כלומר, חברת ההשכרה קיבלה אליה את הדו"ח והסבה אותו על שמכם. במקרה כזה:
א. תצטרכו לשלם על פעולת ההסבה (בין 20-50 יורו) דרך כרטיס האשראי, לצערנו לא ניתן לקבל בחזרה את הסכום הזה.
ב. תקבלו הודעה מחברת ההשכרה על כך שניתן דו"ח ובוצעה הסבה, ועליכם לחכות שהדו"ח יגיע אליכם מהרשות שנתנה את הדו"ח.
אם שדרגתם איתנו את תוכנית ההשכרה לתוכנית "אופרן פלוס" תוכלו לשלוח טופס בקשה להחזר על ההוצאות בחו"ל במידה וחברת ההשכרה גבתה מכם את התשלום בכרטיס האשראי, ובכפוף לתנאי התוכנית המלאים "אופרן פלוס" המפורטים בסעיף ו' לתנאי שובר השכירות, תקבלו החזר מאופרן.
ההחזר יבוצע בתוך 14 ימי עבודה ממועד קבלת מלוא הפרטים הנדרשים, על ידי אופרן (או מי מטעמה), בשקלים חדשים על פי סכום החיוב אשר נגבה בפועל על ידי חברת כרטיסי האשראי. סכום ההחזר לא יעלה בכל מקרה על סכום החיוב אשר נגבה על ידי חברת ההשכרה, ולא יעלה על 2,500$ (במצטבר).
לצורך קבלת ההחזר אנא מלאו את הטופס הזמין בלחיצה כאן (או בלינק בתחתית העמוד) ושלחו אלינו בדוא"ל: plus@ofran.com או בפקס: 076-8843336. חשוב לצרף לטופס את הסכם השכרת הרכב מול ספק הרכב ואסמכתא על החיוב מחברת ההשכרה.
במידה ולאחר חזרתכם ארצה הופיע חיוב מחברת ההשכרה בכרטיס האשראי שלכם, יכולות להיות לכך מספר סיבות אפשריות:
הוספת ביטוח נהג נוסף, ביטוח נהג צעיר, כסא תינוק, דמי החזר, דלק חסר (לרוב, בתוספת דמי תידלוק), שדרוג הרכב השכור על פי בחירתכם, איחור בהחזרת הרכב, מכשיר ניווט (GPS), ציוד חורף / סקי, ביטוח יציאה למדינות שכנות, השתתפות עצמית / נזק אחר, אגרות כבישים והיטלים ממשלתיים, קנסות תעבורה (או דמי טיפול של חברת ההשכרה), ביטוח נוסעים ומטען (PAI) או כל ביטוח או שירות אחר שרכשתם.
כל התוספות הללו ייגבו בתוספת מיסים ותשלומי חובה מקומיים.
אם סיבת החיוב עדיין אינה ברורה, ניתן כמובן לשלוח אלינו פנייה בטופס הזמין בלחיצה כאן.
על מנת לזרז את המענה ככל הניתן, יש לצרף את פרטי החיוב בכרטיס האשראי (סכום ותאריך חיוב), את העתק חוזה השכירות שקיבלתם ואת מספר הזמנת השכרת הרכב באופרן / מספר שובר השכירות שלכם.